søndag 6. desember 2009

Kjære Mamma

Dette brevet lå i kofferten min da jeg ankom Beitostølen Helsesportsenter - min skjønne fantastiske hjertegode datter hadde laget overraskelsespakke til meg, og jeg ble sittende og gråte lenge av disse ordene.

Kjære mamma

Mamma, du er min beste venn.
Hvis du vil skal jeg si det atter igjen.
Du stiller opp hva enn det er.
Du er meg uendelig kjær.

Stemmen din beviser at du forstår
Hjertet ditt følger meg hvor enn jeg går
Du hjelper, uansett tid og sted,
Og hva enn du gjør er hjertet ditt med.

Mamman min er snill og kjærlig
Hun øser ut omsorg og er alltid ærlig
Jeg hadde aldri greid meg uten deg.
Du er grunnen er jeg er blitt meg.

Når jeg ringer og du sier hei,
Jeg smiler om hjertet og er glad du er deg.
Jeg har nok aldri fått fortalt deg dette
Du får problemene til å lette.

Du er uerstattelig og ufattelig god
Du greier å gi tankene mine ro.
Jeg har vel ikke vært den beste datter
Men du har holdt ut, noe jeg ikke fatter.

Min mamma, jeg unnskyld må si
For all bekymring jeg måtte deg gi
Takk mamma for at du er til
Og for at du bestandig mitt beste vil.

Jeg vil med disse ord få si deg,
du har hjulpet meg på min vei.
Så husk mamman min, hvis du er lei.
Jeg er uendelig glad i deg.

3 kommentarer:

  1. av slike ting blir man jo helt mo i knærne og myk i sjela.....du verden så flott skrevet og så velfortjente ord til deg da....... *klem*

    SvarSlett
  2. Jeg lurer på hvor dette diktet er hentet?

    SvarSlett
  3. Dette diktet skrev jeg for ca 13 år siden. Hvordan har du fått tatk i det?

    SvarSlett

Hyggelige tilbakemeldinger