mandag 2. november 2009

November 2



Husker du hvordan det var å ro?
Gli stille gjennom vannet akkompagnert av årebladets sakte sukk i hvert rotak.
De markerte åreringene i årenes håndtak som forsiktig rasper innsiden av hendene dine i ren og skjær vennlighet.
Knirket i tollepinnene
Jeg hadde nesten glemt det. Jeg ror lite nå om dagen

Dessuten er det mer praktisk med motor på båten. Da når man lengre og kommer fortere frem. Og hvis vi blir sultne kan vi flerre vannet bort til nærmeste marina der har de pølser og dagens avis.
- 30 kr. takk.
- Og ta med en cola også.
- Da blir det 46,50.
- Ja og så trenger jeg bensin…og olje… har dere forresten en sånn holder til brusflasker?
– sånn som man kan montere foran på siden av rattet så ikke brusen velver i båten…. Da tar jeg en sånn også. Oops, nå glemte jeg det jeg egentlig kom for – har dere reservekanner til bensin? Jeg gikk tom her for en stund siden og det var ikke moro – der satt jeg med sultne unger bak i båten midtfjords og det var pyton… Heisann har dere hermetikk også? Da tar jeg en spagetti rimini for den kan varmes på 1-2-3…

Jeg tror jeg ror alt for lite nå om dagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige tilbakemeldinger